POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Základními prvky služby jsou

  • Poskytnutí ubytování
    v samostatném bytě s příslušenstvím rodinám v náhlé krizi, bez přístřeší
  • Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
    základní potraviny jsou potřebným poskytnuty zdarma, součástí bytu je vybavená kuchyně
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    pomoc při řešení nepříznivé sociální situace, intenzivní spolupráce s dalšími organizacemi, hledání další pomoci.
  • Sociálně terapeutické činnosti
    rozhovor se soc.pracovnicí vedoucí ke zklidnění uživatele, nástin možností dalšího řešení, nabídka další podpory - např. zprostředkování terapeutické pomoci

Odmítnutí služby

  • krizový pokoj je obsazen jinými uživateli služby
  • žadatelé jsou pod vlivem alkoholu nebo drog
  • nedostatečná kapacita bytu (početná rodina)

Informování nepřijatých uchazečů

Nepřijatí uchazeči jsou informováni ústně či telefonicky bezprostředně po své žádosti. Službu konající pracovníci vynaloží vždy maximální úsilí o zajištění náhradní možnosti.

Evidence a přijímání uživatelů

Vzhledem k akutní povaze služby jsou zájemci evidováni jen krátkodobě před přijetím v Knize uchazečů pod pořadovým číslem (např. před vystěhováním) nebo ve většině případů neplánovaně přímo „z ulice“.

Příjem provádí ve dne službu konající sociální pracovnice, v noci domovník, který zaznamená do Knihy denních záznamů jen základní údaje z OP uživatelů. Druhý den ráno se ubytovaných ujme sociální pracovnice a provede řádný příjem, včetně založení spisu.

Smlouva o poskytování služby obsahuje následující kapitoly

  • smluvní strany
  • druh poskytované sociální služby
  • rozsah poskytování služby
  • místo a čas poskytování služby
  • výše úhrady za službu
  • dohodu o dodržování vnitřních pravidel
  • důvody výpovědi
  • platnost smlouvy

Průběh poskytování služby

Zájemci o tuto sociální službu se obvykle dostavují ve večerních až nočních hodinách, výjimečně je možné příjem naplánovat. Jsou vyslechnuti přítomnou sociální pracovnicí, která zaznamená osobní údaje, důvody žádosti o přijetí a uživatele služby ubytuje. V případě potřeby je poskytnuta základní strava, hygienické pomůcky a ošacení.

Druhý den se uživatele krizové pomoci naplno ujme sociální pracovnice, která podrobně zjistí jeho potřeby a zhodnotí situaci. Dohodne a zaznamená s uživatelem cíle pobytu a naplánuje kroky k jejich naplnění. Ubytování je poskytnuto bezplatně na dobu 7 dnů. V rámci krizového pobytu s klientem probíhá intenzivní spolupráce za účelem hledání dlouhodobějšího ubytování, finančního zajištění a zprostředkování odborné pomoci. U služby krizová pomoc je typická intenzivní spolupráce s jinými organizacemi. Uživatelům je nabídnuta služba psychologa.

Služba je plánována na 7 dní.

Spolupracující organizace

Domácí násilí je řešeno ve spolupráci s Centrem krizové intervence v PL Bohnice, s o.s. Rosa nebo o.s. Acorus.
Další ubytování mohou poskytnout azylové domy v Praze nebo jiném kraji.
V případě cizincůje možné spolupracovat s cizineckou policií, ambasádami, Poradnou pro občanství a lidská práva, Helsinským výborem

Informace o průběhu služby

O průběhu služby je veden zápis, který obsahuje:

  • Identifikační údaje (jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, trvalý pobyt)
  • Údaje o počtu, věku a jménech dětí
  • Důvody přijetí
  • Potřeby uživatele a stanovení cílů
  • Popis provedených opatření
  • Spolupracující organizace
  • Místo odchodu uživatele

Poskytování informací třetím osobám a nakládání s osobními údajise řídí stejnými pravidly jako u služby azylový dům.

Formy práce

  • s uživateli služby krizová pomoc se pracuje individuelně.
  • spolupráce s partnery a rodinnými příslušníky
  • spolupráce s jinými institucemi

Způsob, jakým jsou uživatelé zapojeni do rozhodování o využití služby

  • Uživatelé žádají osobně či telefonicky o poskytnutí služby
  • Uživatelé se sami rozhodují, jaké pomoci z předkládané nabídky možností využijí
  • Uživatelé mohou kdykoliv odejít a službu ukončit

Ukončení poskytování služby

  • Po uplynutí 7 dnů
  • Pominutím krizové situace
  • Odchodem do jiného zařízení
  • Přeřazením do režimu služby Azylový dům

Financování služby

  • Dotace Ministerstva práce a sociálních věcí
  • Grant Magistrátu HMPrahy
  • Dary firem a soukromých osob
  • Granty různých nadací
  • Dar Mezinárodního Kolpingova díla

Zúčtování veškerých získaných prostředků na sociální služby se řídí platnými předpisy a zákony

Materiální a technické zabezpečení služby

  • Krizový byt 1+1 o velikosti cca 35 m2 s vlastnímWC, koupelnou a pračkou
  • Vybavená kuchyňka a pokoj s možností umístění až 6 lůžek (z toho 2 dětské postýlky).
  • Uživatelé mohou využívat internet, dvůr a zahradu Kolpingova domu.
logo

AKTUALITY:

Veletrh sociálních služeb

Podruhé na Střeleckém ostrově...více článek ze dne: 15.06.2018 | Kolpingův dům

Zahájena další řada PC kurzů

Matky z azylového domu využívají příležitost naučit se efektivně pracovat s počítačem...více článek ze dne: 20.11.2017 | Kolpingův dům

rekonstrukce zahrady

U Kolpingova domu byly na podzim zahájeny stavební práce, jejichž výsledkem bude nová krásná zahrada...více článek ze dne: 20.11.2017 | Kolpingův dům

Národní potravinová sbírka

Děkujeme Potravinové bance a všem zákazníkům obchodu Billa v nákupním centru Krakov...více článek ze dne: 12.11.2017 | Kolpingův dům

Podpora z Evropské unie

Po dobu 2 let budeme čerpat podporu z evropských fondů...více článek ze dne: 18.05.2017 | Kolpingův dům

Potravinová a materiální pomoc z Evropské unie

Kolpingův dům se zapojil do projektu " Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám II"...více článek ze dne: 15.03.2017 | Kolpingův dům

NAŠI PRÁCI DOSUD PODPOŘILI:



ODKAZY:
http://www.kolping.cz
http://www.kolping.de

matky